[inne] Nowy program typu poker tracker

• gisek
      gisek
      Brąz
      na forum od: 02.09.2011 Posty: 2
      Cześć,

Słowem wstępu, jestem programistą i entuzjastą pokera (Holdem, No-Limit). Gram od jakichś 2-3 lat. Nie gram zupełnie "książkowo" czasem lubię zagrać marginalną rękę. Raz, trochę dla hazardu/zabawy, żeby upolować czasem jakąś większą pulę. Dwa, żeby nie przyzwyczajać przeciwników do jednej strategii.

Widzę, że taka strategia ogólnie się sprawdza, ale czasem można popłynąć. Samemu ciężko oszacować jakiego typu zagrania (poza tymi oczywistymi) przynoszą zysk na dłuższą metę. Nie ma możliwości spamiętania tysięcy rozegranych rąk.

Wielokrotnie natknąłem się w internecie na pytania typu "jak zresetować trial Poker Trackera?", albo "dlaczego Poker Tracker jest taki drogi".

Wpadłem na pomysł, że może warto stworzyć jakąś alternatywę na polską kieszeń. Można by dodać funkcjonalności niedostępne w istniejącym oprogramowaniu.

Na początek chciałem się skupić na grze Holdem No-Limit w PokerStars (największe doświadczenie, z marszu widziałbym jak to ugryźć). Dodanie obsługi innych poker roomów nie powinno być szczególnie trudne, ale powiem szczerze, że nie zgłębiałem tematu - pomysł jest dość świeży.

Moja koncepcja polegała by na stworzeniu różnych kategorii:
      * układów przed flopem (niskie pary, wysokie karty, suited connectors, itp),
      * układów po flopie i reakcji przeciwników na nasze zagrania
      * zagrań naszych i przeciwnika (standardowe zagrania, niskie podbicie, wysokie podpicie, check-raise, itp)
      * zmiany siły układu w trakcie gry (np. set kontra możliwość strita) oraz reakcje przeciwników i nasze na te zmiany
      * i wielu innych - jeszcze nie analizowałem problemu na poważnie

W kolejnej fazie program pokazywałby błędy popełnione przez gracza i dobre zagrania. W skrócie kategorie rozdań, które w perspektywie czasu były skuteczne i te które przynosiły straty.