[HM2] Zbyt duży rozmiar bazy

    • ReginaPhalange
      ReginaPhalange
      Brąz
      na forum od: 24.06.2011 Posty: 209
      Hej,

      używam HM2. Moja baza ma około 10M rąk. Katalog postgre zajmuje 80gb, a hm w appdata 15gb. Czy to standardowe wartości? Mam dysk SSD i powoli zaczyna brakować miejsca a wydaje mi się ze 10M rąk nie powinno zajmować aż tyle. Czy zarówno postgre, jak i hm 2 muszą być zainstalowane na dysku SSD żeby działało szybciej, czy mogę przenieść postgre na inny dysk??

      pozdro
  • 15 odpowiedzi
    • bambucza1988
      bambucza1988
      Brąz
      na forum od: 05.01.2012 Posty: 1 147
      w tym temacie jest troche o wielkosci bazy - zakup dysku SSD , podobno 1mln rak to okolo 5gb
      http://forums.holdemmanager.com/manager-general/337362-size-data-base.html

      a na za duza baze podobno pomaga vacum i reindex o czym jest tez w pierwszym linku


      na logike baza i postgres powinny byc na ssd bo jezeli cos ma dzialac szybciej to musi byc na szybszym dysku

      masz lapka czy pc? jak szybko robi ci import/s ?


      edit:
      rozmiar bazy danych?
    • ReginaPhalange
      ReginaPhalange
      Brąz
      na forum od: 24.06.2011 Posty: 209
      i7 3,5Gh, 16 GB Ram i Vertexa 4. Importuje mi 1100/s. Pousuwałem postgres i HM2 i spróbuje zaimportować od nowa. Zobaczymy czy wyjdzie taka sama wartość.
    • bambucza1988
      bambucza1988
      Brąz
      na forum od: 05.01.2012 Posty: 1 147
      zajebisty wynik, wlasnie kupilem vertexa 4 i porownuje swoje wyniki do innych ale mam tylko okolo 200h/s - tyle ze mam lapka, niby i5, 8gb ddr3, ale chyba za wolny jest kontroler sata, czytalem juz ze w pc-tach na tej samej konfiguracji dziala o niebo szybciej
    • Najczarniejszy
      Najczarniejszy
      Brąz
      na forum od: 19.12.2010 Posty: 3 133
      Tak z ciekawości też sprawdziłem jak to u mnie wygląda, no i postgres waży jakieś 850k hands 10GB :rage:


      :D edit:
      Jednak mniej ;) coś nie tak było albo z moimi oczami albo z lapkiem, teraz 3,5GB :>
    • spinek
      spinek
      SuperModerator
      SuperModerator
      na forum od: 27.09.2009 Posty: 5 894
      Hej ReginaPhalange,

      Winne mogą być też notatki z NoteCaddy. Jeżeli masz je włączone to zapoznaj się z końcówką tego wątku, który podawał już bambucza1988 :fdrink
      rozmiar bazy danych?

      Pozdrawiam
    • johnybravo80
      johnybravo80
      Brąz
      na forum od: 04.02.2011 Posty: 1 824
      a ja nawet nie mogę sprawdzić ile mi baza zajmuje. TZN pokazuje 0 :s_evil:
    • ReginaPhalange
      ReginaPhalange
      Brąz
      na forum od: 24.06.2011 Posty: 209
      Zreinstalowałem HM2 i postgres. Zrobiłem ponowny import i teraz baza zamiast 77GB zajmuje 10GB:) . Wyłączyłem opcję robienia notatek, ale i tak wydaje mi się, że musiał być jakiś błąd, bo chyba notki aż tyle nie zajmują. Tak na marginesie, może się komus przyda, zauważyłem jeszcze, że w przypadku importu duplikatów rozmiar bazy i tak się zwieksza.

      Pozdro
    • pypciu86
      pypciu86
      Brąz
      na forum od: 20.12.2011 Posty: 187
      WITAM odswieze troche temat

      otoz mam problem z za szybko rozrastajaca sie baza, dysk mam ssd

      zrobilem wczoraj Vacuum bazy ubylo 35gb, i dzis po rozegraniu 10000 hand, znow zajelo 20gb database

      Nie uzywam NoteCaddy ,moze ktos podpowiedziec gdzie lezy przyczyna ? co sie stalo ze tak szybko zaczelo zajmowac dysk ???
    • salyk
      salyk
      Brąz
      na forum od: 26.01.2009 Posty: 16 757
      Witaj,

      Napisane przez pypciu86
      WITAM odswieze troche temat

      otoz mam problem z za szybko rozrastajaca sie baza, dysk mam ssd

      zrobilem wczoraj Vacuum bazy ubylo 35gb, i dzis po rozegraniu 10000 hand, znow zajelo 20gb database

      Nie uzywam NoteCaddy ,moze ktos podpowiedziec gdzie lezy przyczyna ? co sie stalo ze tak szybko zaczelo zajmowac dysk ???
      być może masz włączone logi.
      Sprawdź punkt 10 z naszego FAQ:
      FAQ & poradniki czyli przeczytaj zanim założysz temat w tym dziale

      Pozdrawiam
    • pypciu86
      pypciu86
      Brąz
      na forum od: 20.12.2011 Posty: 187
      wlasnie w tym problem ze logi prawie nic nie zajmuja sprawdzalem

      pg_log ROZMIAR na dysku 4,00KB

      teraz rozegralem 1800hand i juz sprawdzam, posdgreSQL-database 4,2gb tyle miejsca zajelo :(
    • dragoste
      dragoste
      Brąz
      na forum od: 07.05.2010 Posty: 4 468
      Witam,

      to może w drugą stronę. Czy to konkretnie folder data/base tak bardzo się rozrasta? Tzn. czy zajmuje zdecydowaną większość miejsca?
      Folder base, zawiera dane znajdujące się w bazach PostgreSQL. Sprawdź inne foldery w katalogu instalacji PostgreSQLa pod kątem rozmiaru i daj znać, które katalogi zajmują stanowczą większość miejsca.

      A tak w ogóle to zobacz, czy to w ogóle w katalogu PostgreSQL znika tyle miejsca, ile piszesz, czy może to nie kwestia PostgreSQLa.

      Pozdrawiam.
    • pypciu86
      pypciu86
      Brąz
      na forum od: 20.12.2011 Posty: 187
      Witam,

      Dokladnie tak jak piszesz postgreSQL -folder - data/base tak rosnie

      ,jak zrobie Vaccum to ma 4,4gb a po rozegraniu 5000k hand
      juz ma 17,7gb

      inne maja bardzo male rozmiary kurde juz nie wiem o co chodzi z tym:(
    • Dagryl
      Dagryl
      Brąz
      na forum od: 06.07.2012 Posty: 845
      A NoteCaddy nie przetwarza Ci w tym momencie bazy w celu robienia notatek? Mi ta operacja wciagala ponad 20GB przy 30GB bazie.
    • pypciu86
      pypciu86
      Brąz
      na forum od: 20.12.2011 Posty: 187
      Jak otworze pgADMIN zeby zrobic Vaccum to postgreSQL widzi 3bazy
      holdem manager2
      holdem manager2 _Updated i z ta baza schodzi najdluzej
      postgres
      czy tak powinno byc???

      otworze holdem manager2 - database manager

      holdem manager2
      holdem manager2 Update - i tutaj SIZE rosnie

      powinno tez tak byc???

      mam wersje 2.0.0.7679

      nie uzywam NoteCaddy ...
    • spinek
      spinek
      SuperModerator
      SuperModerator
      na forum od: 27.09.2009 Posty: 5 894
      Cześć pypciu86,

      Coś tu nie gra z tymi bazami. Proponowałbym stworzyć nową bazę i zaimportować do niej na nowo ręce i jeżeli wszystko będzie OK to te stare bazy usunąć, bo taki przyrost bazy to zdecydowanie za dużo.

      Jeżeli tworzysz notatki na graczy w HM2 to najpierw musiałbyś użyć funkcji backup'u, żeby je zachować i potem zrobić restore do nowej bazy.

      Bazy postgres nie ruszaj, bo ona musi być :)

      Pozdrawiam