Strategia short stack: outy i oddsy
autorstwa Michael
| 1 |
Wprowadzenie
W tym artykule- Które karty ulepszają twoją rękę?
- Jak określić relację między zyskiem a ryzykiem?
- Nie każda pomocna karta jest naprawdę pomocna
W tym artykule zapoznasz się z matematycznymi podstawami pokera. Nauczysz się, jak rozpoznawać, które drawy przyniosą ci zysk.
Kluczowe pojęcia w artykule:
- Outy
Outy to po prostu karty, które ulepszają twoją rękę.
- Oddsy
Oddsy określają prawdopodobieństwo, że jedna z kart wspólnych będzie tą, której potrzebujesz.
- Pot odds
To relacja pomiędzy potencjalnym zyskiem a ilością pieniędzy, które musisz wnieść do puli. Określa więc relację zysk-ryzyko. Jeśli porównasz tę wartość z oddsami, będziesz w stanie określić, do jakiego stopnia warto pozostać w rozdaniu.
Uwaga: Ten artykuł jest dostępny w wielu wersjach, przekształcony zależnie od rodzaju gry pokerowej. Jeżeli chcesz przeczytać artykuł o oddsach i outach w startegii big stack, znajdziesz go tutaj: Matematyka pokera - outy i oddsy- strategia big stack
| 1 |



Następny artykuł:
#1
Mia45, 20.10.08 13:09
Cytuję"Pytanie 8:
Pula wynosi 2 $. Masz flush draw. Na turnie jeden z przeciwników wykonał bet za 1 $. Masz 1 $, więc musiałbyś wejść all-in. Czy będzie to dochodowe?
Odp: TAK
Pytanie 9:
W puli są 2 $. Masz OESD. Przeciwnik wykonał bet za 1 $ na flopie. Sprawdzenie oznaczałoby wejście all-in. Czy będzie to dochodowe?
Odp: NIE"
---------------------------------------------------------------
Czy przypadkiem nie powinno byc odwrotnie? Odp. do pytania 8 - NIE, a do 9 - TAK. Jak opisalisice, oddsy liczy sie inaczej dla dochodzącej 1 karty, a inaczej dla dochodzących dwóch. Idąc za tym i tabelką ze strony 3 tego artykułu mamy nastepujaca sytuacje:
oddsy dla FD przy 1 karcie (czyli sytuacja z pytania 8, kiedy to tylko river zostaje do odsłonięcia) to 4:1. W/g mnie w tym przykładzie pot odds są niekorzystne do sprawdzenia. Czyli odp: NIE
oddsy do OESD przy 2 kartach (pytanie 9, i mamy sytuacje na flopie, czyli zostaje turn i river do odsłonięcia) to 2:1. I tutaj pot odds w zupełności pozwalają na sprawdzenie, znaczy odpowiedź: TAK
Jak coś pokiełbasiłem to wyjaśnijcie...
#2
Rutek767, 03.11.08 12:39
to pewnie pomyłka autora tekstu#3
jrooger, 07.11.08 17:58
masz racje Mia45#4
banan68, 20.11.08 18:10
Hmmm wlasnie tez sie nad tym sie zastanawialem i nie moglem zrozumiec dlaczego tak jest. Teraz juz widze - dzieki Mia45 :)#5
ZbigiM, 21.11.08 20:49
Zagdzam się z Mia45Pyt 8
Na Turnie licząc zgrubnie przy 9 outs odds=2 x 9 = 18%
Pot odds = 3:1=33,33%
Zatem Odpowiedz powinna być NIE
Pyt 9
Na Flopie 4 x 8 =32%
Pot odds = 3:1=33,33%
Zatem Podpowiedz powinna być TAK
#6
stuardek, 14.12.08 09:24
no tez sie nad tym zastanawialam kilka minut i pomyslalam lookne w komenty i faktycznie chyba jest pomylka autora ;)#7
prettymaniac, 17.12.08 15:51
tez mysle ze autor sie pomylil.. aczkolwiek nie czaje czemu Zbigi liczy 2x9 dla pyt8 i 4x8 dla pyt9 i co te liczby mają obrazować#8
SamRadziwill, 21.01.09 17:08
Poprawione, dzięki.#9
bialas910, 30.01.09 16:03
Tez tak mysalem,pomyslilem troche i stwierdzam ze wszystko gra.W 8 pytaniu wchodzimy all in wiec odds dla flush drawa liczymy na 2:1.W 9 pisze ze na turnie OESD 2:1#10
sokol86tcz, 03.02.09 13:46
Co poprawione?! nic nie poprawiliście#11
sokol86tcz, 03.02.09 14:39
Pytanie 8:FLOP->TURN:
Outs: 8
Odds: (52-5-8)/8=39/9=4,875
Pot Odds: (2$+1$)/1$=3
Pot Odds < Odds
Odp: NIE
Pytanie 9:
TURN->RIVER
Outs: 8
Odds: (52-6-8)/8=38/8=4,75
Pot Odds: takie samo=3
Pot Odds < Odds
Odp: NIE
#12
sokol86tcz, 03.02.09 14:46
Przepraszam za mały błąd: W pyt. 8 Odds oczywiście 39/8. Mia45 - zauważ że w pyt. 9 to jest sytuacja na turnie nie na flopie i dalej mamy tylko 1 kartę która sie pojawii, nie 2. Absolutnie nie bierzemy z tabelki Odds dla OESD 2:1 tylkko 5:1!!#13
piezzzzz, 07.02.09 18:25
moze jestem ociemnialy ale wyjasnijcie mi co znacza puste pola w tabeli oddsow?#14
sokol86tcz, 17.02.09 09:42
Puste pola oznaczają że akurat 1 układ nie daje takiej liczby outów dlatego jego nazwa nie jest wpisana, ale można taka\ą liczbę outów uzyskać paroma układami. Np. 10 outów masz gdy masz Gutshot'a i dwie Overcards. Gutshot daje 4 outy, 2 overcards po 3, razem 4+6=10 outów.#15
Timoo1239, 11.05.09 12:56
@ #11 Jeśli wchodzisz AI na flopie to to nie jestFLOP -> TURN
tylko
FLOP -> TURN -> RIVER
bo już nikt Cię z rozdania nie wywali
IMO:
8 tak (34,9676225716929 % szans na trafienie, wchodzimy za 33,(3)% puli)
9 oczywiście nie
Right?
#16
visca, 09.06.09 17:25
8 tak9 nie
basta :P
#17
Qba6113, 13.07.09 09:37
Witam, ja mam pytanie odnośnie tabelii oddsów. Do czego służy tabela od flopa do rivera?#18
golicowcy, 14.07.09 18:28
Oba6113 Nie checem sie madrzyc ale mi sie wydaje ze do implied pot odds, bo jak inwestujesz to nie powinienes liczyc ze na turnie nikt nie wykona zakladu, wiec sie liczy bardziej od flopa do turna chyba ze wchodzisz all in#19
golicowcy, 14.07.09 18:28
Oba6113 Nie checem sie madrzyc ale mi sie wydaje ze do implied pot odds, bo jak inwestujesz to nie powinienes liczyc ze na turnie nikt nie wykona zakladu, wiec sie liczy bardziej od flopa do turna chyba ze wchodzisz all in#20
karpio01, 10.09.09 21:23
A pamiętacie taki warunek, że gdy pula jest większa lub równa dwókrotności twoich pieniędzy, a ty masz drawa do koloru lub OESD to idziesz za wszystko????#21
marekgol, 14.09.09 16:48
Ta zasada brzmi tak : "Jeżeli na początku rundy licytacji na flopie pula jest dwukrotnie wyższa od Twojego stacka, to od razu wchodzisz za wszystko bez względu na posiadane karty."Nie ma znaczenia czy masz drawa do koloru lub OSED oraz czy podbijales przed flopem czy nie (w przeciwieństwie do zasady o cbet gdzie aby go wykonac musiales podbijac przed flopem).
Jesli sie myle to prosze mnie poprawic.
#22
racines64, 31.08.10 18:16
nie wiem czy ktoś tu zagląda ale po co mi liczenie odsów itd skoro strategia SSS jasno mówi preflop-rece z tabeli wchodze z podbiciem albo sie stakuje postflop cbet /alin lub cbet/fold i koniec/no i jeszcze kilka które pominałem/ale nic tu nie ma wspólneg z oddsami itd.?????#23
ptychol, 18.10.10 09:07
a wedlug mnie nie mozna liczyc ze na turnie prawdopodobienstwo np na Gutshot jest 11:1 a od floppa do rivera o polowe wieksze, jedna karta dobrana z puli 47 kart nie zwieksza prawdopodobienstwa o 100%.W szkole pokerstars ucza ze prawdobodobienstwo dobrania ukladu na flop/turn i flop7turn/river jest praktycznie takie same
#24
qbikq7, 23.10.10 10:43
Pot oddsy dla mnie wszytko fajnie tylko w pewnym sensie to jest naciągana teoria gdyż niegy nie wiemy co bylo w rekach spasowanych, czy nie bylo tam naprzyklad kilku kart potrzebnych nam do flush drawa, więc jaki jest sene podejmowania decyzji w związku z pot odds :)#25
filipCMpl, 25.10.10 12:31
Masz rację ale tak działa rachunek prwdopodobieństwa według, którego są obliczane nasze oddsy i częstotliwość ich trafienia. Musisz wziąć pod uwagę wszystkie karty, bo tak jak piszesz, nie wiesz jakie karty trzymają przeciwnicy. Do tego dochodzą potem zdyskontowane outy co może bardziej rozwieje Twoje wątpliwości.Pozdrawia.
#26
PrZemAs88, 20.12.10 18:27
Chciałem zapytać osób, które przy drawach obliczają stosunek pot oddsów i oddsów - Czy przy obliczaniu oddsów bierzecie również pod uwagę wymienione tutaj zdyskontowane outy, czy opieracie się tylko na swoich outach do drawa?Pytam, bo o ile przy zdyskontowanych outach przykład z drawem do koloru jest jeszcze zrozumiały, to odliczanie outów w przykładzie z 8,7 jest moim zdaniem trochę na wyrost. Jak sądzicie?
#27
GramNaTilcie, 16.01.12 04:16
To zależy czy chcesz grać bezpiecznie czy lajtowo. Poza tym garść stonek dla tego kto grając online kilka stołów ma czas liczyć zdyskontowane outy.A propo o jakim quizie mówicie?